HR personálny manažment znamená riadenie ľudských zdrojov

HR personálny manažment

Personálny manažment alebo riadenie ľudských zdrojov je časť manažmentu podniku zameraná na problematiku ľudských zdrojov (zamestnancov) a ich prácu v podniku. Je to riadenie zamestnancov. Predstavuje systém činností v oblasti zamestnaneckých vzťahov. Základným predpokladom efektívneho personálneho manažmentu je správne vypracovaná a uskutočňovaná personálna stratégia. Obsahuje dlhodobé a komplexné ciele týkajúce sa potreby zamestnancov a ich rozvoja (odvíjajú sa od cieľov podnikovej stratégie) a základné ciele a metódy a spôsoby ako tieto ciele dosiahnuť.
 
Personálny manažment - (z anglického personal management) – získavanie, prijímanie a udržanie zamestnancov. Na rozdiel od riadenia ľudských zdrojov (z angl. human resource management), ktoré sa zaoberá personálnou stratégiou a budovaním firemnej kultúry, je personálny manažment zameraný na viac administratívnych úloh – prácu s konkrétnymi zamestnancami. Špecialisti v oboch oblastiach sa zároveň nazývajú HR manažéri. Stručne povedané, zmyslom ich práce je pomáhať zamestnancom spoločnosti vo vzájomnej interakcii a udržiavať motiváciu.
 
Personalistika a ľudské zdroje - niekedy tiež human resource management je oblasť procesov v organizácii, ktorá sa zaoberá riadením a rozvojom ľudských zdrojov. Zahŕňa celý rad postupov a rôznych metód riadenia pre riadenie ľudských zdrojov a pre prácu s ľuďmi v organizácii - od získavania pracovníkov, uzatvorenie pracovnej zmluvy až po vyplácanie miezd. V praxi sa používajú aj ďalšie pojmy, ako je personálne riadenie alebo riadenie a rozvoj ľudských zdrojov.
 
Práca oddelenia ľudských zdrojov - v sebe zahŕňa mnoho rôznych činností a procesov. Od ich nastavenia, komunikácie a spolupráce s vedením a manažérmi závisí úspech celej firmy. Na nich stojí úspech výberu, rozvoja a stabilizácie kvalitných zamestnancov. Efektívne nastavené zamestnanecké prostredie, firemná kultúra, legislatíva, interná komunikácia s manažérmi i zamestnancami, či napĺňanie očakávaní vedenia patrí do hlavných úloh personálnych útvarov.
 

Personalistika a riadenie ľudských zdrojov - niekedy tiež human capital management či personálny manažment je oblasť procesov v organizácii, ktorá sa zaoberá riadením a rozvojom ľudských zdrojov. Zahŕňa komplexnú personálnu prácu, teda celý rad postupov a rôznych metód riadenia pre riadenie ľudských zdrojov - pre prácu s ľuďmi v organizácii. Od získavania pracovníkov, uzavretie pracovnej zmluvy, osobný rozvoj až po vyplácanie miezd. V praxi sa používajú rôzne pojmy, ako je personálna administratíva, personálne riadenie, riadenie ľudských zdrojov alebo riadenie ľudského kapitálu . Z praktického hľadiska medzi nimi nie je zásadný rozdiel, jedná sa skôr o teoretické koncepcie personálnej práce a jej miesta v organizácii - od jednoduchej správy pracovníkov až po aktívnu prácu s ľudským kapitálom.

Dobrý manažment - dokáže motivovať zamestnancov a inšpirovať ich, aby čo najefektívnejšie využili svoje znalosti a spolupracovali na dosahovaní cieľov organizácie. Ide o komplexný proces spojený s mnohými prvkami riadenia ľudských zdrojov. Od náboru, onboardingu, prehľadov výkonnosti až po dochádzkový systém zamestnancov či meranie času potrebného na plnenie jednotlivých úloh. Dôležitosť manažovania zamestnancov spočíva aj v znížení nákladovosti celého procesu náhrady kvalitného človeka v prípade jeho odchodu z firmy. Aby tomu dnes moderné firmy zabránili, používajú rôzne stratégie riadenia zamestnanosti. Vytvárajú také pracovné podmienky, ktoré zamestnancovi uľahčia plnenie jeho pracovných úloh. Tým zvyšujú aj jeho efektivitu práce. To okrem iného zahŕňa aj používanie nástrojov a technológií na proaktívne zapojenie zamestnancov. Pretože cieľom firmy by malo byť spájanie ľudí a udržanie si kvalitných ľudí.

Riadenie ľudských zdrojov - sa neobmedzuje iba na personálneho riaditeľa a ďalších zamestnancov personálneho útvaru, ale týka sa prakticky všetkých manažérov v organizácii. Personalistika má úzku nadväznosť na management organizácie. Riadenie ľudských zdrojov musí vytvárať podmienky pre zvyšovanie intelektuálneho kapitálu organizácie, vytváranie vhodnej organizačnej kultúry a pozitívnej klímy v organizácii. Je vhodné, aby organizácia mala spracovanú stratégiu rozvoja ľudských zdrojov. Riadenie ľudských zdrojov má širší vedný základ najmä v psychológii, sociálnej psychológii, sociológii a pedagogike. Bežná prevádzková práce personalistov zahŕňa tri základné okruhy, ktorými sú personálne administratíva, platy a mzdy a personalistika - riadenie ľudských zdrojov.

Personálny manažment a riadenie ľudských - zdrojov zahŕňa vedenie ľudí, postupy a procesy, ktoré vedú k rozvoju vašej spoločnosti. Pomôžeme vám nastaviť podmienky zamestnania, asistujeme pri výbere personálu alebo si recruiting berieme na zodpovednosť my. Školenia a vzdelávanie, pracovné postupy a interné procesy, kde sa sústreďujeme na rozvoj ľudských zdrojov vo vašej spoločnosti. Naše služby v oblasti manažmentu ľuských zdrojov zahŕňajú nasledovné oblasti a personálne služby. V prípade záujmu nás kontaktujte a informujte sa na najbližší možný termín vzdelávania.

Zaujala Vás táto téma, alebo máte podnety či ďalšie otázky ? Ak hľadáte odpovede v osobnom, vzťahovom či kariérnom živote, ste na správnej adrese. Naši dlhoroční lektori a školitelia Vám ponúkajú odborné poradenstvo, koučing, rozvojové školenia a ďalšie vzdelávanie dospelých. Neváhajte a kontaktujte nás osobne alebo online - radi Vám poradíme.