Personalistika a riadenie ľudských zdrojov - niekedy tiež human capital management či personálny manažment je oblasť procesov v organizácii, ktorá sa zaoberá riadením a rozvojom ľudských zdrojov. Zahŕňa komplexnú personálnu prácu, teda celý rad postupov a rôznych metód riadenia pre riadenie ľudských zdrojov - pre prácu s ľuďmi v organizácii. Od získavania pracovníkov, uzavretie pracovnej zmluvy, osobný rozvoj až po vyplácanie miezd. V praxi sa používajú rôzne pojmy, ako je personálna administratíva, personálne riadenie, riadenie ľudských zdrojov alebo riadenie ľudského kapitálu . Z praktického hľadiska medzi nimi nie je zásadný rozdiel, jedná sa skôr o teoretické koncepcie personálnej práce a jej miesta v organizácii - od jednoduchej správy pracovníkov až po aktívnu prácu s ľudským kapitálom.
Dobrý manažment - dokáže motivovať zamestnancov a inšpirovať ich, aby čo najefektívnejšie využili svoje znalosti a spolupracovali na dosahovaní cieľov organizácie. Ide o komplexný proces spojený s mnohými prvkami riadenia ľudských zdrojov. Od náboru, onboardingu, prehľadov výkonnosti až po dochádzkový systém zamestnancov či meranie času potrebného na plnenie jednotlivých úloh. Dôležitosť manažovania zamestnancov spočíva aj v znížení nákladovosti celého procesu náhrady kvalitného človeka v prípade jeho odchodu z firmy. Aby tomu dnes moderné firmy zabránili, používajú rôzne stratégie riadenia zamestnanosti. Vytvárajú také pracovné podmienky, ktoré zamestnancovi uľahčia plnenie jeho pracovných úloh. Tým zvyšujú aj jeho efektivitu práce. To okrem iného zahŕňa aj používanie nástrojov a technológií na proaktívne zapojenie zamestnancov. Pretože cieľom firmy by malo byť spájanie ľudí a udržanie si kvalitných ľudí.
Riadenie ľudských zdrojov - sa neobmedzuje iba na personálneho riaditeľa a ďalších zamestnancov personálneho útvaru, ale týka sa prakticky všetkých manažérov v organizácii. Personalistika má úzku nadväznosť na management organizácie. Riadenie ľudských zdrojov musí vytvárať podmienky pre zvyšovanie intelektuálneho kapitálu organizácie, vytváranie vhodnej organizačnej kultúry a pozitívnej klímy v organizácii. Je vhodné, aby organizácia mala spracovanú stratégiu rozvoja ľudských zdrojov. Riadenie ľudských zdrojov má širší vedný základ najmä v psychológii, sociálnej psychológii, sociológii a pedagogike. Bežná prevádzková práce personalistov zahŕňa tri základné okruhy, ktorými sú personálne administratíva, platy a mzdy a personalistika - riadenie ľudských zdrojov.
Personálny manažment a riadenie ľudských - zdrojov zahŕňa vedenie ľudí, postupy a procesy, ktoré vedú k rozvoju vašej spoločnosti. Pomôžeme vám nastaviť podmienky zamestnania, asistujeme pri výbere personálu alebo si recruiting berieme na zodpovednosť my. Školenia a vzdelávanie, pracovné postupy a interné procesy, kde sa sústreďujeme na rozvoj ľudských zdrojov vo vašej spoločnosti. Naše služby v oblasti manažmentu ľuských zdrojov zahŕňajú nasledovné oblasti a personálne služby. V prípade záujmu nás kontaktujte a informujte sa na najbližší možný termín vzdelávania.
Zaujala Vás táto téma, alebo máte podnety či ďalšie otázky ? Ak hľadáte odpovede v osobnom, vzťahovom či kariérnom živote, ste na správnej adrese. Naši dlhoroční lektori a školitelia Vám ponúkajú odborné poradenstvo, koučing, rozvojové školenia a ďalšie vzdelávanie dospelých. Neváhajte a kontaktujte nás osobne alebo online - radi Vám poradíme.