Vymáhanie pohľadávok od dlžníkov je školenie a vzdelávanie

Kurz - "Vymáhanie pohľadávok"

Anotácia vzdelávacieho kurzu:  Vymáhanie pohľadávky je náročná úloha. Byť dlžníkom je dlhodobo záťažová situácia a preto k jej prežívaniu a riešeniu patria emócie. Na tomto workshope sa naučíte uzatvárať dohodu a pracovať pritom s plačom, strachom, panickou úzkosťou a hnevom dlžníka. Získané znalosti vám uľahčia komunikáciu, zefektívnia a urýchlia vymoženie pohľadávky a pomôžu udržať dobré mena veriteľa. Je dôležité začať vymáhať pohľadávku čo možno v najkratšej dobe po jej splatnosti, vtedy je najideálnejší čas aj najväčšia pravdepodobnosť na vymoženie pohľadávky, pretože neuhradené pohľadávky znamenajú problém a čím dlhší čas je pohľadávka neuhradená tým je problém väčší a teda menšia pravdepodobnosť vymožiteľnosti pohľadávky.
 
Získajte zručnosti a vedomosri - ako správne postupovať a amanažovať oblasť nevymožených pohľadávok. Nezaplatenie faktúry, meškanie so splatnosťou, žiadosti dlžníkov o odklad a pod. - bývajú bohužiaľ pravidelnou súčasťou podnikania a zodpovednému podnikateľovi vedia poriadne znepríjemniť podnikateľský ale aj súkromný život. Na školení si vysvetlíme ako čo najjednoduchšie zabezpečiť pohľadávku, zabrániť omeškaniam so splatnosťou alebo prípadnou nevymožiteľnosťou dlhu a správny a efektívny postup ako sa čo najrýchlejšie domôcť zaplatenia pohľadávky/dlhu. Čím dlhší čas je pohľadávka neuhradená, tým je menší predpoklad jej vymoženia; vymáhanie pohľadávky preto neodkladajte. Naučíme Vás na tomto vzdelávacom školení zručnosti a vedomosti ako správne postupovať a „zmanažovať“ oblasť nevymožených pohľadávok. Možný obsah kurzu
 
- úvod do komunikácie: paraverbálna, neverbálna, verbálna zložka komunikácie
- pozitívne a negatívne náležitosti v rozhovore
- chyby a bariéry v komunikácii a ako sa im vyhnúť
- proces vymáhania pohľadávok
- štruktúra rozhovoru vymáhania a jeho základné pravidlá
- aktívne počúvanie klienta
- kladenie otázok
- zásady vzťahu „vymáhač“ – klient
- empatická asertivita vo vymáhaní pohľadávok
- hľadanie spoločného záujmu
- konflikt – pozícia vs. záujem
- fázy konfliktu vo vymáhaní
- osobnosť a imidž pracovníka vymáhania, iné
 
Štandardná forma - realizácie vzdelávacieho kurzu je prezenčná. V prípade záujmu bude kurz realizovaný online formou. Pracovné metódy používané v tréningových programoch na diaľku sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a praktické prenesenie do praxe. Na školení je možné prebrať (podľa požiadaviek účastníkov) - rôzne témy a okruhy, ako napríklad:
 
Mimosúdne vymáhanie pohľadávok v praxi
predchádzanie vzniku rizikových pohľadávok
spôsoby zabezpečenia pohľadávok
spôsoby, možnosti mimosúdneho vymáhania pohľadávok
postup pri vymáhaní pohľadávok, techniky vymáhania pohľadávok
Potreba profesionálneho vymáhania pohľadávok
možnosti pri vymáhaní svojej pohľadávky
rôzne typy dlžníkov a ich zvládanie, ovplyvňovanie, voľba vhodnej stratégie a komunikačného štýlu
nácvik zručností a charakteristiky efektívneho vymáhania pohľadávok
Všeobecné zásady asertívnej komunikácie
efektívna komunikácia
základy asertivity – ako asertívne prejaviť svoju požiadavku, odmietnuť
asertívne techniky a ich využitie v komunikácii
Postupy pri vymáhaní pohľadávok
štruktúra rozhovoru pri vymáhaní pohľadávok
techniky kladenia otázok – ako mať rozhovor pod kontrolou
argumentácia a ovplyvňovanie partnera – kroky, gradácia postupu
správne formulácie pri prvom, druhom a ďalších rozhovoroch (telefonátoch)
písomná komunikácia pri vymáhaní pohľadávok – maily, SMS, listy – upomienky
Telefonické vymáhanie pohľadávok
zásady správneho telefonovania
význam hlasu pri telefonovaní – intonácia a zafarbenie hlasu, tempo reči
techniky nadviazania kontaktu, vedenia a uzatvárania rozhovoru
zvládanie náročných situácií pri (telefonickom) rozhovore s dlžníkom
 

Ciele školenia - rozvinúť schopnosť účastníkov efektívne a profesionálne komunikovať s neplatiacimi zákazníkmi. Doplniť poznatky a zručnosti účastníkov o nové postupy a primerané techniky z oblasti vymáhania pohľadávok a argumentácie, a tým zvýšiť efektivitu pri vymáhaní. Praktické odporúčania, ako lepšie zvládať stres a záťaž po ťažkom rozhovore s neplatiacim zákazníkom.

   CIEĽOVÁ SKUPINA:
  - Obchodníci
  - Reprezentanti spoločností
  - Personalisti
  - manažéri
  - Obchodní manažéri
  - Obchodní zástupcovia

Vymáhanie pohľadávok - máme pripravené kurzy z oblasti pohľadávok a ich vymáhania aj žalovania všeobecne aj konkrétne. Pokiaľ ste pracovník oddelenia vymáhania pohľadávok vo firme, prípadne priamo pracujete ako vymáhač pohľadávok, tieto školenia a kurzy sú ideálne pre vás a to z hľadiska získania aktuálnych informácií ohľadom teórie a pravidiel, ako aj z hľadiska posilnenia schopností pri samotnej komunikácii s neplatičmi. Školenia sa hodia ale tiež aj pre podnikateľov alebo živnostníkov, ktorí majú problémy s uhrádzaním záväzkov načas zo strany iných subjektov, pretože prostredníctvom týchto seminárov získajú prehľad o možnostiach efektívnejšieho vymáhania pohľadávok. Niektoré školenia a kurzy sú zamerané aj na postupy pri podaní žaloby kvôli pohľadávke a tiež možnosti ohľadom návrhov na exekúcie.

  •  Dĺžka, trvanie firemného kurzu | školenia:  1 deň 
  •  Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí / účastníci z praxe
  •  Miesto konania vzdelávacieho kurzu:  Bratislava / Slovenská republika / prezenčne al. online forma
  •  Kategória ponúkaných firemných kurzov a seminárov: firemné vzdelávanie / manažérske kurzy / kariérny a profesný rast
  •  Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) al. skupinová / prispôsobujeme potrebám
  •  Odborný garanti vzdelávania:  interný a externý tím Vzdelávacieho centra v oblasti osobnostného, profesného a kariérneho rozvoja
  •  Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - min. 4 * v mesiaci počas celého kalendárneho roka 2023)
  •  Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové aktivity, úlohy z praxe, prípadové štúdie, analýzy, literatúra, know how odporúčania a riešenia
  •  Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie  (obsah, témy) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
  •  Cieľová skupina a počet účastníkov:  každý kto potrebuje zlepšiť vedomosti a odborné zručnosti / min. počet účastníkov na realizáciu kurzu: 1 účastník
  • Cena
    €145
  • Garant
    Ing. Vigašová
  • Rozsah
    1 školiaci deň
  • Jazyky
    slovensky | anglicky
  • Termíny
    pravidelne | rok 2023
Zaujal Vás tento vzdelávací kurz ? Alebo máte ďalšie otázky a potrebujete bližšie informácie ? Naši dlhoroční lektori, školitelia a koučovia Vám ponúkajú svoje odborné vedomosti a zručnosti v oblasti osobného a profesného rozvoja. Neváhajte a kontaktujte nás telefonicky +421 940 575 609 alebo online. Radi Vám poradíme.