Kurz - "Multikultúrna komunikácia"

Kurz - "Multikultúrna komunikácia"

Anotácia školiaceho vzdelávania: medzikultúrna komunikácia je tréning medzikultúrnej kompetencie a komunikácie pre manažérov a zamestnancov medzinárodných firiem. Ak pracujete vo firme kde sa stretávajú tímy a jednotlivci ktorí sú z rôznych kultúr, rôznych krajín a rôznych štátov. Vďaka tomuto školeniu získate zručnosti a vedomosti, ako zlepšiť a optimalizovať vzájomnú komunikáciu a vzťahy medzi kultúrami, obyvatelmi, zamestnancami či pracovnými tímamy. Cieľová skupina: lídri, manažéri, členovia multikultúrnych tímov, obchodní zástupcovia a zamestnanci medzinárodných firiem. Potreba skúmať najrôznejšie druhy interakcií medzi ľuďmi z rôznych kultúrnych prostredí vyústila do vzniku interkultúrnej komunikácie. Interkultúrna komunikácia spája tri fenomény, a to kultúru, jazyk a spôsob komunikácie. Kultúra preniká do všetkých spoločenských oblastí a cez jazyk, ktorý je jej súčasťou, profiluje aj komunikáciu. Pod interkultúrnou komunikáciou môžeme rozumieť komunikáciu medzi príslušníkmi rozdielnych kultúr, ktorí majú odlišné kultúrne názory, hodnoty a spôsoby správania.
 

Popis vzdelávacieho kurzu
spoznať charakteristické znaky jednotlivých kultúr
rozvoj interkultúrneho porozumenia
osvojenie schopnosti interkultúrnej komunikácie
pochopenie kultúrnych odlišností
Tématické okruhy tréningu
Úvod do problematiky
Komunikácia medzi kultúrami vo firme
Znaky vysoko efektívnych tímov
Hierarchické štruktúry
Do´s and Don´t (čo sa smie a čo nesmie)
Tréning nadobudnutých rečových prejavov (pozdravenie, predstavenie sa)
Kolektívna pamäť
Historické udalosti
V závislosti od cieľovej krajiny kladieme zreteľ na tie jednotlivé kultúrne štandardy ako napr.:
Orientácia vzťahov na základe pravidiel v danej kultúre
Autonómia vs. kreativita a konflikty
Vyhýbanie sa konfliktom vs. konfrontácia

Obsah školiaceho tréningu :
Aký vplyv má kultúra na obchodné, pracovné a zákaznícke vzťahy
Ako komunikovať a spolupracovať s kolegami, obchodnými partnermi a zákazníkmi z iných kultúr
Kultúrne rozdiely medzi manažérskymi štýlmi vzhľadom na vybranú kultúru.
Čo odo mňa očakáva môj manažér/líder s ohľadom na biznis kultúru, z ktorej pochádza
Ako komunikovať s manažérmi a lídrami z iných kultúr pri plnení cieľov a úloh
Ako sa vyhnúť nedorozumeniam medzi jednotlivými kultúrami

Tématické okruhy kurzu
Interpersonálne vzťahy a komunikácia
sebapoznanie a sebareflexia v kontexte s inou kultúrou
verbálna a neverbálna komunikácia (Slovensko vs. iné krajiny) – princípy a umenie čítať neverbálnu komunikáciu (hlas, gestikuláciu, reč tela)
sociálne vnímanie (najčastejšie chyby pri vnímaní iných: predsudky, osobné skúsenosti…)
Multikultúrna komunikácia
poznanie zvyklostí, tradícií, pravidiel rôznych krajín
zásady interkultúrnej komunikácie
špecifiká kultúry a komunikácie zvolených krajín a predchádzanie rôznym problémom pri prenose informácií
komunikačný štýl v danej krajine, čo sa očakáva ev. faux-pas
rozdiely medzi kultúrami, neúmyselný konflikt a riešenie konfliktov
interkultúrne vyjednávanie a porozumenie
poznanie histórie, náboženstva, hodnôt, vnímanie času, termínov, priestoru, úroveň formálnosti
interkultúrne rozdiely v morálke, v asertivite, v sebavedomí a sebakritike
riešenie typických situácií z praxe
Interkultúrna psychológia
kultúrny šok – ako ho zvládnuť
fázy integrácie, prijatie noriem a hodnôt v danej krajine
národné a etnické predsudky, stereotypy
mentalita a spôsob myslenia v inej kultúre
Zvládanie kultúrnych rozdielov a kultúrny profil Interkultúrny tréning zameraný na:
Európu, Nemecko, Francúzsko, Belgicko, Holandsko, Maďarsko, Taliansko, Španielsko, Portugalsko, Rusko, Ukrajina, Srbsko, Bulharsko, Rumunsko, Ameriku – USA, Mexiko, Brazília, Áziu – Japonsko, Čína, Taiwan, Južná Kórea, Vietnam, Thajsko, Afriku (Juhoafrická republika), Arábiu a Blízky východ
Interkultúrny tréning vieme pripraviť aj na iné vybrané krajiny, podľa presnej špecifikácie klienta. Cieľová skupina: zamestnanci, ktorí prichádzajú do kontaktu so zahraničným partnerom.

Multikultúrna komunikácia - je dnes už bežnou súčasťou nášho života či okolitého sveta. Prostredníctvom telefónu, internetu, rôznych sociálnych sietí, sa bežne komunikuje so „svetom“. Je to súčasť života, vnímania skutočnosti. Ešte pred niekoľkými desaťročiami bol tento stav doslova nepredstaviteľný. Zatvorené hranice, Predpísané línie uvažovania, dané politické smerovanie krajiny. To sú základné charakteristiky vtedajšieho sveta. Dnes je to otvorenosť, multikulturalita, sloboda. Neopomenuteľnou súčasťou dnešného sveta je aj multikultúrna komunikácia, resp. komunikácia medzi národmi a národnosťami, medzi kultúrami, medzi jednotlivcami z rôznych kútov sveta. Komunikácia je prejav vôle človeka zdieľať svoje pocity, vedomosti a skúsenosti s inou osobou. Dôležitá je samotná vôľa, pretože komunikácia bez vôle nejestvuje. Rovnako je dôležitý aj fakt, že je nutné prostredníctvom komunikácie otvoriť svoje ja, teda zdieľať niečo s ostatnými. Komunikácia je tak vyjadrením určitého postoja k tomu druhému. Patrí do ľudskej prirodzenosti, do toho, čo je pre človeka príznačné. Ak máte záujem o oblasť multikulturálnej komunikácie a chceli by ste sa dozvedieť viac prostrednictvom vzdelávania, kontaktujte nás - sme tu pre Vás.

  •  Dĺžka, trvanie kurzu | školenia:  1 deň 
  •  Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí / účastníci z praxe
  •  Miesto konania vzdelávacieho kurzu: Bratislava / Slovenská republika / prezenčne al. online forma
  •  Kategória ponúkaných vzdelávacích kurzov a seminárov: manažérske kurzy / kurzy pre verejnosť / ďalšie vzdelávanie
  •  Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) al. skupinová / prispôsobujeme potrebám
  •  Odborný garanti vzdelávania:  interný a externý tím Vzdelávacieho centra v oblasti osobnostného, profesného a kariérneho rozvoja
  •  Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - min. 4 * v mesiaci počas celého kalendárneho roka 2023)
  •  Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové aktivity, úlohy z praxe, prípadové štúdie, analýzy, literatúra, know how odporúčania a riešenia
  •  Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie  (obsah, témy) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
  •  Cieľová skupina a počet účastníkov:  každý kto potrebuje zlepšiť vedomosti a odborné zručnosti / min. počet účastníkov na otvorenie kurzu: 1 účastník
  • Cena
    €145
  • Garant
    Ing. Vigašová
  • Rozsah
    1 školiaci deň
  • Jazyky
    slovensky | anglicky
  • Termíny
    pravidelne | rok 2023
Zaujal Vás tento vzdelávací kurz ? Alebo máte ďalšie otázky a potrebujete bližšie informácie ? Naši dlhoroční lektori, školitelia a koučovia Vám ponúkajú svoje odborné vedomosti a zručnosti v oblasti osobného a profesného rozvoja. Neváhajte a kontaktujte nás telefonicky +421 940 575 609 alebo online. Radi Vám poradíme.