Kurz - "Key Account Management"

Anotácia kurzu: cieľom kurzu Key Account Management je ukázať, ako môže maloobchod zvýšiť svoje zisky a to tým, že zistí ako kľúčový zákazník nakupuje, čo všetko vplýva na zákazníka. Účastníci sa naučia využívať túto psychológiu pri zostavovaní letákov, umiestňovaní tovaru v obchode a podobne. Taktiež sa naučia ako analyzovať predaje a to od špičkových lektorov, ktorí pôsobili v známych obchodných spoločnostiach. Obchodovanie s obchodnými reťazcami je čím ďalej tým náročnejšie. Kurz Key account manažment posilní Vaše zručnosti v oblasti budovania vzťahov s kľučovými zákazníkmi a starostlivosti o nich.
 
Radi by ste teda zefektívnili - proces predaja kľúčovým zákazníkom ? Viete rýchlo reagovať na potreby kľúčového zákazníka ? Chcete obstáť aj v tých najnáročnejších obchodných situáciách ? Udržanie a rast profitabilných vzťahov s najdôležitejšími zákazníkmi sa v poslednej dobe stáva jedným z kľúčových faktorov k udržaniu dobrých obchodných výsledkov. Proces rokovania s týmito zákazníkmi je však stále náročnejší. Key Account Management (ďalej KAM) vyžaduje zmeny v oblasti procesov riadenia predaja a ďalších nadväzujúcich oblastí, ktoré súvisia s uspokojovaním potrieb zákazníkov. Prináša vždy väčšie nároky na administratívnu prácu – množstvo nových sledovaných faktorov, vytváranie záznamov o nich, konkrétne formulácie cieľov v rôznych oblastiach a obsiahle popisy ciest, ako ich dosiahnuť… Túto časť predaja obchodníci nemajú veľmi radi. Často sú orientovaní skôr na konkrétne merateľné ciele a zmena postoja stojí ich samotných a celú firmu veľké úsilie. Tento tréning vám poskytne kvalitný návod na to, ako úspešne pracovať aj s náročnými zákazníkmi priamo v obchodnej praxi.
 
Nie každá spoločnosť - si môže dovoliť zamestnávať odborníka na prácu s obchodnými reťazcami. Ak dokážeme správne zhodnotiť naše možnosti a tieto skĺbiť s požiadavkami obchodných reťazcov dokážeme trvalo udržať rozvoj našej spoločnosti. Na našom kurze si povieme zásady práce a komunikácie z obchodnými reťazcami – ako dostať náš výrobok na regál, aké sú možnosti podporovať naše výrobky, služby či produkty. Prihláste sa na predmetné školenie a získajte potrebné vedomosti a zručnosti aplikovatelné ihned do praxe.
 
Key account manager - má zodpovednosť za komunikáciu a celkovú obchodnú politiku s kľúčovými zákazníkmi. Jeho povinnosťou je udržiavať a rozvíjať dlhodobé vzťahy s kľúčovými zákazníkmi. Počas svojej práce pripravuje plány a vyjednáva obchodné podmienky spolupráce. Plánuje predaj, rokuje marketingové akcie. Svoju činnosť pravidelne eviduje potrebnou dokumentáciou. Ciele predmetného školenia:
 

- uvedomiť si hodnotu kľúčových zákazníkov pre firmu
- zdokonaliť sa vo vecnej a osobnostnej analýze kľúčového zákazníkov
- zdokonaliť sa v stanovovaní efektívnej stratégie rozvíjania obchodu s kľúčovými zákazníkmi
- zdokonaliť sa v budovaní vzťahov so zákazníkom pomocou presnej, vecnej a presvedčivej komunikácie
- rozvinúť schopnosti aktívne počúvať a porozumieť potrebám, očakávaniam a kúpnym motiváciám zákazníkov
- získať teoretické a predovšetkým praktické zručnosti z oblasti psychológie, neverbality, sociálnej interakcie či NLP
- mnoho mnoho iného v rámci diskusie, otázok a interaktívnych cvičení v komunikácii so skúseným lektorom z praxe

Oblasti a nosné témy školenia: charakteristika kľúčového zákazníka, objem predaja, podiel na objeme predaja, potenciál. Analýza kľúčového zákazníka, potreby, rozhodujúci ľudia, spôsob rozhodovania, analýza kúpnych motivácií, osobnostné typy a stratégie jednania podľa osobnostných typov. Analýza postavenia firmy u kľúčového zákazníka, silné a slabé stránky, príležitosti a ohrozenia, ako využiť naše silné stránky a príležitosti, ako minimalizovať riziko slabých stránok a ohrození. Starostlivosť o kľúčových zákazníkov, spôsoby starostlivosti, tvorivá dielňa nových nápadov starostlivosti o zákazníkov. Stanovovanie cieľov a plánov rozvoja obchodu s kľúčovými zákazníkmi, stanovovanie cieľov a tvorba plánu, iné dohodou.

Čo kurzom získate: stále viac firiem je závislých od menšieho počtu strategických zákazníkov. Systematickým a kreatívnym spôsobom práce môžeme významne zvýšiť efektivitu a úspešnosť predaja kľúčovým zákazníkom. Účastníci sa zdokonalia v schopnosti analyzovať a porozumieť situácii zákazníka, formulovať stratégiu pre kľúčového zákazníka, spracovať zákaznícky plán, optimalizovať riešenie, viesť zákaznícky tím a koordinovať aktivity ku kľúčovému zákazníkovi. Kombinácia prednášky, diskusie, individuálnych úloh, skupinovej práce, prípadových štúdií a vlastných analýz. Počas programu si každý účastník vytvorí „account plán“ a aplikuje poznatky z programu pre vybraného kľúčového zákazníka.

  •  Dĺžka, trvanie firemného kurzu | školenia:  1 deň 
  •  Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / mierne pokročilí / pokročilí / účastníci z praxe
  •  Miesto konania vzdelávacieho kurzu:  Bratislava / Slovenská republika / prezenčne al. online forma
  •  Kategória ponúkaných firemných kurzov a seminárov: firemné vzdelávanie / manažérske kurzy / kariérny a profesný rast
  •  Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) al. skupinová / prispôsobujeme potrebám
  •  Odborný garanti vzdelávania:  interný a externý tím Vzdelávacieho centra v oblasti osobnostného, profesného a kariérneho rozvoja
  •  Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - min. 4 * v mesiaci počas celého kalendárneho roka 2023)
  •  Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové aktivity, úlohy z praxe, prípadové štúdie, analýzy, literatúra, know how odporúčania a riešenia
  •  Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie  (obsah, témy) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
  •  Cieľová skupina a počet účastníkov:  každý kto potrebuje zlepšiť vedomosti a odborné zručnosti / min. počet účastníkov na realizáciu kurzu: 1 účastník
  • Cena
    €145
  • Garant
    Ing. Vigašová
  • Rozsah
    1 školiaci deň
  • Jazyky
    slovensky | anglicky
  • Termíny
    pravidelne | rok 2023
Zaujal Vás tento vzdelávací kurz ? Alebo máte ďalšie otázky a potrebujete bližšie informácie ? Naši dlhoroční lektori, školitelia a koučovia Vám ponúkajú svoje odborné vedomosti a zručnosti v oblasti osobného a profesného rozvoja. Neváhajte a kontaktujte nás telefonicky +421 940 575 609 alebo online. Radi Vám poradíme.