Čím to je - predovšetkým možnosťami cielenia, ktoré online marketing ponúka. Jednoducho si to môžeme vysvetliť na príklade zo skutočného sveta. Pri klasickej reklame sú možnosti cielenia silne obmedzené. Áno, v rámci televízneho spotu si môžete vybrať stanicu, čas alebo prestávku medzi programom a prispôsobiť sa tak svojej cieľovej skupine. Rovnako môžete zadať reklamu do novín alebo časopisu, ktorý pravdepodobne zaujíma rovnakú cieľovú skupinu. Zásah bude ale v offline svete vždy neporovnateľne plochejší a veľká časť vynaložených nákladov sa minie účinkom.
Offline marketing - ani formy offline marketingu však nestrácajú svoju účinnosť. Médiá stále hýbu svetom a mnoho ľudí sa rozhoduje práve podľa toho čo vidia v televízii alebo čítajú v tlači. Inou možnosťou ako zaujať je maloformátová (vizitky, letáky, brožúry apod.) alebo veľkoformátová (väčšie polepy, plagáty, bannery apod.) tlač. Nesmrteľnou klasikou sú stále billboardy či v prípade lokálnej reklamy rôzne plagáty a reklamné tabule. Či už vás zaujala maloplošná alebo veľkoformátová tlač, na túto úlohu si nájdite spoľahlivého dodávateľa. Ani ten najlepší nápad totiž nebude vyzerať dobre v nekvalitnom prevedení.
Online marketing - (alebo aj internetový marketing) je pojem, ktorý označuje propagáciu produktov, služieb a iných aktivít v online, teda internetovom prostredí. Spadá pod neho množstvo ďalších oblastí marketingu, ako napr. e-mail marketing či content marketing. Online marketing je veľmi zovšeobecňujúci pojem a spadá pod neho väčšina aktivít na internete, ktorých cieľom je podpora predaja. Pre väčšinu značiek a firiem je dnes samozrejmosťou využívať rôzne online prostriedky na budovanie vzťahov a prilákanie nových potenciálnych zákazníkov. Marketing je totiž o oslovení cieľového publika na správnom mieste a v správnom čase. S viac ako 4,8 miliardami ľudí, ktorí dnes používajú internet, je online marketing jedným z najjednoduchších a najdostupnejších spôsobov, ako ich osloviť.
Online marketing vychádza - z klasických marketingových postupov, ktoré sa používajú aj mimo prostredia internetu. Internetový marketing využíva nástroje ako je reklama, PR, newsletter alebo virálny marketing. Vďaka povahe internetu umožňuje online marketing budovať oveľa individuálnejší vzťah so zákazníkmi. Veľmi populárny je marketing na sociálnych sieťach ako je Facebook alebo Twitter. Vďaka týmto sieťam možno budovať dobrú povesť značky a starať sa o svojich súčasných zákazníkov.
Online marketing a vyhľadávače - neoddeliteľnou súčasťou online marketingu je dnes aj optimalizácia pre vyhľadávače, teda SEO. Ak sa internetový obchod bude umiestňovať na popredných pozíciách na vhodne zvolené kľúčové slová, získa tým značné množstvo návštevníkov a teda, v prípade dobrého konverzného pomeru, aj množstvo nových zákazníkov.
Digitálny marketing - na to ale ide úplne inak. Rozšírené reklamné systémy umožňujú zamerať svoje oznámenie na veľmi úzko definovanú cieľovú skupinu a tým zvyšovať šance na uskutočnenie nákupu. Každá koruna tak môže byť na internete využitá efektívnejšie. V rámci určitých disciplín internetového marketingu môžete dokonca veľmi presne merať, akú návratnosť investície do jednotlivých kampaní majú. V offline svete toto meradlo nikdy nebude tak presné.
Zaujala Vás táto téma, alebo máte podnety či ďalšie otázky ? Ak hľadáte odpovede v osobnom, vzťahovom či kariérnom živote, ste na správnej adrese. Naši dlhoroční lektori a školitelia Vám ponúkajú odborné poradenstvo, koučing, rozvojové školenia a ďalšie vzdelávanie dospelých. Neváhajte a kontaktujte nás osobne alebo online - radi Vám poradíme.